نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

اطلاعیه دادگستری خراسان رضوی درباره چهارشنبه پایان سال | خاطیان دستگیر و شناسنامه‌دار می‌شوند

  • کد خبر: ۲۱۵۹۵۵
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
اطلاعیه دادگستری خراسان رضوی درباره چهارشنبه پایان سال | خاطیان دستگیر و شناسنامه‌دار می‌شوند
معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در خصوص چهارشنبه پایان سال اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز در متن این اطلاعیه آمده است:

«احتراماً به استحضار زائرین و مجاورین بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) می‌رساند متأسفانه همه ساله در ایام پایانی سال، به خصوص چهارشنبه پایان سال شاهد وقوع حوادث تأسف بار و زیانبار ناشی از به کارگیری مواد محترقه، منفجره و آتش‌زا و به تبع آن ایراد آسیب‌ها، صدمات، جراحات و خسارات و همچنین ایجاد مزاحمت‌ها برای شهروندان عزیز، همچنین ایراد خسارت به اماکن و اموال دولتی و عمومی و وقوع حریق‌ها هستیم. این اقدامات موجب برهم زدن نظم، آسایش و آرامش عمومی، جریحه دار شدن و تشویش خاطر و اذهان شهروندان می‌گردد.

خوشبختانه در سال‌های اخیر، با رشد آگاهی‌ها و ارتقاء اطلاعات عموم شهروندان و همکاری آنان، شاهد کاهش این موارد می‌باشیم.

بر همین اساس دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی ضمن هشدار جدی به کلیه افرادی که آسایش و آرامش مردم شریف را در روز‌های پایانی سال به خصوص چهارشنبه آخر سال به مخاطره می‌اندازند، مؤکداً توصیه و تأکید می‌نماید؛ از آنجا که بر اساس قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، کسانی که به طور غیرمجاز مواد ناریه و منفجره خریداری، نگهداری و حمل نموده و یا اقدام به توزیع و فروش اینگونه اقلام می‌کنند مجرم محسوب و مستوجب حبس از ۶ ماه تا ۲ سال گردیده، همچنین در صورت هرگونه اخلال در نظم عمومی، تخریب اموال عمومی و یا خصوصی وفق مواد ۶۱۸، ۶۷۵، ۶۷۶ و ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی در برخی موارد می‌تواند تا مدت ۳ سال حبس تعزیری را سبب گردد؛ لذا در صورت ارتکاب اینگونه تخلفات با نامبردگان برخورد می‌شود.

از طرفی ایراد هرگونه جراحت و یا آسیب‌های جسمی، روحی و روانی برابر قانون مذکور مستوجب پرداخت دیه و حتی قصاص است؛ لذا به کلیه این افراد توصیه می‌شود با در نظر گرفتن این حجم از عواقب و مجازات‌ها، از ایجاد زمینه برخورد‌های قانونی، هنجارشکنی‌ها و ساختارشکنی‌ها پرهیز نمایند تا انشاء‌الله در روز‌های پایانی سال شاهد سوانح، حوادث و وقایع تلخی از این دست نباشیم.

خاطرنشان می‌شود؛ رانندگانی که ایجاد آلودگی صوتی، مزاحمت نوامیس، رفتار‌های پرخطر در حین رانندگی، حرکات نمایشی و یا هرگونه رفتار هنجار شکنانه مرتکب گردند توسط عوامل انتظامی و سیستم‌های نظارتی شناسایی گردیده و برابر قانون دستور توقیف خودرو آنان حداقل تا پایان تعطیلات نوروزی صادر و اعمال خواهد شد.

به کلیه جوانان و نوجوانان عزیز توصیه می‌شود رفتار‌های خود را در برابر قانون، ضوابط قانونی، رعایت نظم و انضباط عمومی و اجتماعی تنظیم و مدنظر قرار داده و از ایجاد مشکلات برای خویش، خانواده‌ها، کادر محترم پزشکی و درمانی، عوامل اورژانس، آتش‌نشانی، نظامی و انتظامی بپرهیزند.

در صورت عدم رعایت، ناگزیر افراد خاطی دستگیر شده، تحت تعقیب قرار گرفته و شناسنامه‌دار گردیده، در سال‌های آتی نیز ایام پایانی سال به دادسرا احضار خواهند شد. به واحد‌های صنفی فروشنده و سایر فروشندگان مواد محترقه و مواد اولیه ساخت این اقلام ابلاغ می‌گردد از هرگونه رفتار خلاف قانون خودداری نموده، در غیر این صورت اعمال قانون خواهند شد. نیروی انتظامی ضمن آمادگی کامل در صورت ملاحظه اینگونه رفتار‌ها با قاطعیت و برابر قانون، ضوابط و مقررات قانونی برخورد کرده و مراتب را به دادسرا و معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم منعکس خواهد کرد».

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->